måndag 3 december 2012

SVAR del 1

Tack för alla fina ( och mindre fina frågor) här kommer svaren!

Arbetar du någonstans vid sidan om skolan?
Javisst, på tisdag eftermiddag drar jag en lektimme för barn upp till sex år och en danslektion för barn i 7-10 års åldern. Lite pengar kommer in med det. Skulle dock aldrig ha rum med mer jobb vid sidan om skolan. Vill ju hinna med skolarbeten, egna hobbun vänner och pojkvän också!

Har du någonsing blivit mobbad eller mobbat någon?

Jag har aldrig blivit mobbad och är så glad över det. Men visst har jag blivit retad i de tidiga tonåren, lite allvarligare ibland men jag överlevde pga mina vänner och pga att jag vågade stå upp för mej själv.
Om jag har mobbat någon? Jag har nog aldrig mobbat någon ordentligt men måste nog erkänna att jag retat folk, dock inte på länge. Och i dagens läge ångrar jag verkligen det. Mobbning är en av de barnsligaste sakerna som finns!

Röker du?
Nej.



Vad brukar ni göra tillsammans med din kille?
Allt från himmel till jord. Först var det ju mycket det här med middag, se på film, festa osv.. Men nu när man lärt känna varann ordentligt gör vi faktiskt vad som helst ihop. Visst festar vi, ser på film, äter middag ännu men när vi hänger behöver vi liksom inte planera vad vi ska göra mer. Utan vi bara hänger. Underbart.

Har du och din kille övernattat hos varandra redan?
Ja det har vi. Finns det något bättre än att somna och vakna i nåns armar?

Vem var dina vänner i lågstadiet/högstadiet och nu i gymnasiet?
Gick i ett väldigt litet lågstadium så vi var bara sex flickor på min klass. Vi hängde typ alla tillsammans då. I högstadiet hängde vi alltid sju tjejer som sedan minskade med åren. Och nu är gänget Madde, Rosso, Sara, Abbe, Nicke och Vicke. Och såklart underbara Vicki som varit min vän sen hon föddes. Det här är ju bara mina aldra närmaste vänner, det finns måånga mer som jag inte hänger med lika ofta.

Gänget finklädda som fan innan sitzen i lördas.( Vicke saknas)


The guys.


Tjej-gänget.



Varför började du blogga?
Jag började blogga under en jävlig tid under mitt liv. Allt höll på att skita sej och mitt självförtroende sjönk från 90 till 2. Mådde verkligen skit. Så bloggen blev som en terapi form för mej där jag kunde avspegla mitt liv som bra och så lärde jag mej att stå upp för mej själv samt att se livet från en lite ljusare sida. Men aldrig trodde jag när jag började att min blogg skulle ha så många besökare som jag har idag och att jag skulle fortsätta i över två år!

Hur träffades du och din pojkvän?
En het och småfull sommarnatt. Ah härliga minnen! Mittiallt så stod bara mannen i mitt liv framför mej. Vi dansade, sjöng, myste och lärde känna varann så jäkla bra under en kväll. Efter det blev det bara träff efter träff och till sist blev det vi två. Tyvärr är det ju så att han är i militären just nu. Och ska vara där enda till midsommar. Men vi ses ju på veckosluten. Fast det är verkligen jobbigt. När man just har hittat en så underbar man vill man ju hänga med honom timme ut och timme in. Men jag måste bara acceptera det här. Om 199 dagar är han en fri man! Och vi klarar nog dethär!





Under den här kvällen ''började det bli vi två''.

Använder du vanliga trosor/hotpants/strings? Vilka tycker du att är bekvämast.
Hahhah beror väl på vad man ska göra & vad man har för kläder.

Hur mycket väger du?
Har inte vägt mej på läänge. Men ligger väl på 53 som  alltid.

Hur lång är du?
Mäter 169 cm, ska för fan nå 170!!

Hur ofta tvättar du ditt hår?
Det blir ungefär varannan dag. Men nu på vintern är mitt hår så sjukt torrt att det brukar bli lite mer sällan. Det är ju verkligen inte bra att tvätta håret ofta. Men varannan dag brukar jag köra på.

Berätta om de fem roligaste festerna du varit på!
1. Sitzen i lördags. Fina kläder, mat, snaps + snapsvisor, jävligt roligt sällskap och härlig efterfest. 2. Ett veckoslut på en av mina vänners lande. Bastu, simmning, grillmat och stupfulla vänner! :D 3. Alla sommarnätter som jag lärde känna min pojkvän. Dans, mys och ibland dryck. Älskar heta sommarnätter! 4. De allra första hemmafesterna jag varit på. Hela kompis gänget, massa alkohol och en av de första gångerna jag har varit full. 5. Kommer inte på nån specifik men alla hemmafester!


Allra första hemmafesten typ.

Hur länge har du bloggat?
Mitt första inlägg är skrivet i september 2012, så lite på två år. Herrigud så länge! Men just nu skulle jag nog inte kunna sluta heller.


En av de första bilderna från min blogg.

Bästa och nologaste minnet från högstadiet?
God, jäkligt svårt att komma ihåg. Det bästa var iaf när vi skrämmde vår matematiklärare :D Det nologaste var kanske att fälla glaset i matsalen, hahhah kommer inte på nåt annat.

Har du en vän som du inte umåtts med på länge och saknar?
Under de senaste åren ahr jag och Vicki ( som jag kännt hela mitt liv) umågtts allt mindre och mindre pga skolor osv.. Men det känns ändå som om jag när som helst kan ringa henne och berätta vad som helst. Dock saknar jag kvällar, dagar och nätter vi hade tillsammans. När vi kom hem från skolan i lågstadiet och åt roströd tills vi sprack och skrattade ihjäl oss. Love You Girl <3

Ett bra & ett dåligt minne?
Bra minne- Natten då jag träffade min pojkvän
Dåligt minne- Dagen efter att min farfar dog. Skulle stå på scen och uppträda med sång & dans framför 200 människor och vara skitglad. Det var en av de hemskaste sakerna jag har måsta göra.

Läser dina vänner din blogg? Om inte, stör det dig?
Jaa, alla vänner läser nog min blogg. Men om dom inte skulle göra det skulle jag nog inte bry, det är väl deras eget val? Men om mina vänner skulle ha en blogg så skulle jag älska att läsa den!

Några bra tips för hyn?
Tvätta morgon och kväll, men inte oftare. Använd produkter som passar din hy & pröva dej fram. Och ha sminkfria dagar, ingen hy mår bra av att vara täckt av spackel dag in & dag ut.

Favoritparfym?
DKNY!

Favoritkändis?
Jävlit svårt att välja ut en. Men några av dem är Beyonce, Eva Longoria, Pitbull, Cameron Diaz och Ashley Benson.

Hur många killar har du hånglat med?
Alla har vi en nummer, men det är ingenting jag tänker skriva ner så att alla kan läsa. Räcker väl att jag själv vet?

Vad vill du bli som stor?
Har verkligen ingen aning. Men flygvärdinna, receptionist, bar-tender / servitris i ett varmt land. Under sommaren blev jag faktiskt också lite intresserad av att börja jobba inom social jouren.

Här sluta jag för idag, fler svar kommer under veckan, Puss!






8 kommentarer:

  1. Bra svar, kul att läsa. :) <3 Jag är 173, om inte mer, haha ;)
    SV: Tusen tack snälla du!

    SvaraRadera
  2. Ni ser ut att vara ett härligt kompisgäng. Kul med så många frågor och svar :-)

    SvaraRadera
  3. aww tack sötnos! :D Följ mig vet jag!!! :D då skulle jag bli glad. ;-)

    SvaraRadera
  4. Vad härliga bilder och rolig läsning

    SvaraRadera
  5. åh roligt att läsa dina svar:)

    SvaraRadera
  6. Ser ut som härliga vänner! Fina bilder och bra svar! kram! :)

    SvaraRadera