onsdag 6 juli 2011

Dagens Fråga

Hejj, älskar din blogg jättemycket!!! Men jag har en fråga, du verkar jätte sportig så har du några tips på att få bort lite extra från kroppen? :D



Åh tack så jätte mycket, super sött att höra!
Sportig, hehe om man inte räknar med allt möjlit gott jag äter så kanske. Själv har jag aldrig rikitigt brytt om min vikt och så men har nog alltid sett till att jag mår bra och rör på mej. Nu i sommar har jag faktiskt haft lite extra träning för ''the beach'', inte för att jag tycker att det är superviktigt att ha så platt mage och så men för att jag bara en gång skulle vilja pröva på lite ''hårdare träning''.
Själv brukar jag träna ungefär 4-5 gånger i veckan, beror lite på hur jag hinner. Oftast gör jag så att jag joggar, cyklar eller powerwalkar först i ungefär en timme och efter det kör jag lite muskelträning (mag-, ryg-, arm-, ben och rumpmuskler). Det har blivit ganska passligt för mej, inte för mycket men inte heller för litet.


Jogging är ju bra att höja kondition och det tränar ju ganska många muskler, som mage, rygg, lår och vad. Börja med att gå raskt och sen när du fått värmen upp joggar du tills du har svetten ordentligt framme, 20-30 minuter är riktigt bra till början.


Cykling  den perfekta träningen för låren, cykla i 45 minuter ganska snabbt, så du höjer pulsen, då tränas lår musklerna helt sjukt bra. 


Muskelträningen, brukar jag göra ganska simpel, först då magmuskler, raka och sneda, ungefär 30 stycken.  Efter det ryggmuskler, lika många, armuskler lyfter jag några tyngder, benmuskler utkast och sedan rumpmusklerna kör jag ganska många typ 50, beror på hur jag orkar.


Kom dock ihåg att samma träning inte passar för alla, och att jag inte är nåt proffs som vet allt om träning, jag berättar nu bara hur jag gör, och det som passar mej. Och det är ju ingen som ska träna så hårt att man sn börjar på dåligt, utan jag tycker att så länge som det är roligt skall du hålla på! 
Man kan ju också börja med  någon Hobby som träning, själv så dansar jag men det finns masssvis andra hobbyer man kan börja med. Skulle såå vilja pröva på Pole-dancing, det sägs ju att det är ett sjukt bra sätt att träna muskler på!
Men ta inte stress med träningen och tänk att '' jag måste måste bli smalare '' och så utan var nöjda och försök ert bästa! Och en stor del beror ju också på hur man äter ( mitt största problem) man borde ju äta regelbundet, hälsosamt, lite kolhydrater, mycke protein och grönsaker men i ungas liv är det ganska svåårt. 


På nätet finns det ju också massvis sidor och tips på träning!




Jag (till vänster) och söta Vicki.

Jag i helgen

1 kommentar:

  1. Jätte kiva o få höra tips på hur du tränar! Fick helt inspiration jag också! :-D
    Älskar fortfarande din blogg :D kramis!

    SvaraRadera