måndag 20 augusti 2012

Skriver av mej

Har faktiskt inte skrivit så mycket om det här ännu. Har inte talat om det för någon heller. Men känner att jag måste få berätta nu. 

Om fyra dagar flyttar min syster hemifrån, hon flyttar 300 kilometer ifrån mej, 300 km. När jag fick veta att hon och hennes pojkvän skulle flytta blev jag mest glad. Glad för att hon fått en studieplats hon verkligen brinner för, glad för att hon får börja ett nytt liv och jävligt glad för att jag ska få hennes rum som är typ fyra gånger större än mitt nuvarande rum. 

Det är först under de senaste dagarna jag faktiskt tänkt på att hon verkligen flyttar bort nu. Nu vill jag faktiskt inte det. Jag vill inte att hon far, jag vill inte bli ensam kvar. Jag ser verkligen inte fram emot ensamma, mörka kvällar hemma som jag bara tänker ligga under täcket och tänka på vad jag och hon kunde ha gjort då. 

För jag älskar verkligen de kvällar som mamma och pappa varit borta och det bara varit jag och syrran. Vi har ätit, skrattat, pratat, sett på film och stridit. Jag har njutit varje sekund av de kvällarna. Kan inte ens tänka tanken att det verkligen är slut nu.

Visst har vi stridit. Jäkligt mycket faktiskt. Men det gör ju alla syskon och det är faktiskt en av alla grejjer jag kommer att sakna. Jag kommer sakna henne så jävlit mycket. Allt med henne är så bra, hon är den finaste och snällaste systern som finns. Skulle aldrig vilja byta ut henne mot nånting. Hon är en person som jag har full respekt för, en person som jag uppskattar till fullo och som jag älskar mest.

Visst kommer jag att träffa henne ännu, det är klart. Men absolut inte lika mycket och ofta. Varje gång vi ses är vi bland andra människor. Men känns endå så otroligt bra att veta att hon finns här för mej.

Jag skriver det här nu med tårar i ögonen för jag kan inte förstå hur mycket jag kommer att sakna henne. Jag har sett henne varje dag i hela mitt liv. Och nu plötsligt lär det bli en gång på två/tre månader. Jag kommer sakna henne så otroligt mycket...


Thailand i vintras

Thailand i vintras.

Skolavslutningen 2007!


Kreta 2009

Mallorca 2009

Dinner with my best friend.


10 kommentarer:

  1. tack så mycket :) vad gör du ikväll?

    SvaraRadera
  2. Fint att ni verkar vara så tajta :) Mina systrar har också flyttat hemifrån, för ganska länge sedan, men jag tycker mest att det är skönt haha (a) Men förstår att det är annorlunda för er, ni verkar vara mer jämngamla också. :)
    sv: Det var den faktiskt! Du borde ge den en chans :)

    SvaraRadera
  3. Du klarar dig nog Ellie!

    SvaraRadera
  4. Åh vad tråkigt, kramar till dig :(

    sv;
    Ja verkligen, asbra var det!

    SvaraRadera
  5. Stay strong girl! :)

    SvaraRadera
  6. Förstår du kommer sakna din syster, 300km är en lång bit med. Och det blir inte det samma när man inte kan ses lika ofta! :(
    kram

    SvaraRadera
  7. åh förstår dig:( det var lite så jag kände när det blev distans förhållande för mig och min pojkvän...men som sagt du kan ju alltid ta en weekend och hälsa på:) vart ska hon flytta?<3

    SvaraRadera