måndag 27 februari 2012

Dagens Fråga

Hej Ellie! Har några frågor till dej angående vikt och utseende. 
1. Hur viktigt är det för dej att vara smal ( du har ju sjukt svarvad kropp och allt ser perfekt ut)?
2. hur ofta tränar du och vad gör du då?
3. Vad är ditt peppande ord till tjejjen i flickgänget som är störst (inte tjock men rundare än alla andra som är skit smala)?
4. Vilka är dina bästa bantningstips?
5. Hur viktigt tycker du att det är på sommaren att ha snygg bikinikropp?
6. Hur mycket äter du på en dag?
Tack för en underbar blogg och jag hoppas att du svarar, tusen kramar! <3


Hej! Får ju ganska många frågor om det här ibland, men tänker svara på de här nu!

1. Man kan inte säga att det är ''viktigt'' för mej att vara smal, det finns ju 1000 viktigare saker i livet. Och jag är faktiskt inte den smalaste på jorden, jag har ju former och så, det är jag sjukt stolt över. Men jag har ju alltid varit ganska smal så det hör ju till ''mig'', om jag mitt i allt skulle gå upp i vikt känns det som jag inte skulle vara jag mer, förstår du?

2. Försöker träna typ 4-5 gånger i veckan, men då tränar jag endast ''hårt'' typ tre av de gångerna. Brukar jogga typ 2 gånger i veckan, ganska sakta och lugnt. Nu på vinter skidar (längd-skid-åkning) jag ju säkert 4 gånger i veckan åtminstone så det drar ju ut joggningen på vintern. Sen zumbar jag en gång i veckan och dansar två och en halv timme varje söndag.
Varje vardagskväll gör jag muskler, mag, rygg, röv, ben, arm och så tänjer jag så gott som varje kväll. Är inte så speciellt vig men är påväg mot spagat, iaf till våren så det är viktigt att tänja varje dag om man har ett sånt mål annars blir man ju inte mjukare.
Ibland blir det stavgång, vanlig gång, eller gym.

3.Att inte jämföra dej med de andra. Belive me alla har olika kroppar, så olika, så fast du ser större ut än do andra betyder det inte att du är ful eller fet. Det är faktiskt inte alltid snyggast att vara den smalaste. Var nöjd med dej själv, du har bara ett liv och hela det ska du leva i den där kroppen!

4. Bantningstips? Tycker fakiskt ordet banta är sjukt fult så jag använder ''få kroppen i bättre skick :D''. Se till att träna regelbundet och gör något du faktiskt brinner för och gillar. Träna uthållighet, muskler och tänj musklerna.
Det viktigaste är iaf det du äter. Du ska äta typ fem gånger i dagen, även om du vill bli smalare hjälper det inte att skippa de hälsosamma målen. Morgonmål, Lunch, Mellanmål, Middag och Kvällsmål. Det du kan göra är äta mindre kolhydrater, dra bort onödiga mängder pasta, ris och potatis och lägg till grönsaker och rotsaker. Du ska dricka massor vatten och lämna bort saften och limsan, godisen och chipsen.
 Tänk också på att en long-drink innehåller lika mycket skit som en berlinermunk, så det hjälper inte att vara ute och supa typ en gång i veckan, rökning är också en dålig grej om man vill tappa vikt.
Annars tycker jag att det inte gäller att gå på vågen varje kväll, utan acceptera sin vikt men göra det bästa man kan för att bli nöjd med sin kropp!

5. Inte viktigt alls, eller som i fråga ett, platt mage är snyggt och det är något jag strävar efter, men ser inte ner på andra som är större än mej själv.

6. Brukar bli morgonmål (Ägg/smörgås eller yoghurt och appelsinjuice), lunchen i skolan och middag hemma som brukar bestå av grönsaker och nåt kött (eftersom mamma&pappa inte äter potatis/pasta hemma så ofta). Jag vet att jag borde äta mer, men de här passar mej bra, och jag är absolut inte perfekt på något håll!

Vill bara att du ska komma ihåg att jag inte är någon proffessionell utan att jag bara skriver det jag lärt mej och tycker, det finns säkert männsikor som säger annat än mej men det här är mina åsikter. Hoppas du fick svar på det du undrade, och kom ihåg, du är perfekt som den du är, och du ska trivas med dej själv, det är det viktigaste! Kram!



3 kommentarer: