fredag 2 december 2011

Ang Finskan

Har fått ganska många kommentarer om det här med att jag är finländare och skriver att jag hatar finska. Skall förklara det här nu, jag är finlandssvensk och har inget emot finskspråkiga och så, men hatar att läsa finska i skolan, jag tycker att jag kan så mycket som jag redan kan och that's it. Vill inte lära mej mera heller, därför hatar jag skolämnet finska och på det sättet har jag också börjat hata finska på ett sätt! Det är nog flera som jatg känner som hatar finska språket på grund av att man tvingas läsa det, och samma är det ju för vissa finnar som måste läsa svenska!
Men alltså jag kan tala finska så mycket jag behöver och jag har inget emot finländare!

En skitrolig kommentar fick jag också, typ så här sade tjejjen,haha känns ganska roligt när  du sejjer att du hatar finska och jag är finlandare, älskar ju din blogg! :D lär mej mycket svenska från den :)
Så bra att du lär dej! Älskar faktiskt finländare som VILL lära sej svenska! Stor kram till dej (:

Här till sist en finlandsvensk låt om finlandssvenskar och språk (;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar